شهر:
گرونیگن
تعداد دانشجویان بین‌المللی:
35000
رنکینگ QS:
139
رنکینگ کشوری:
11

Groningen university

شهر:
گرونیگن
تعداد دانشجویان بین‌المللی:
35000
رنکینگ QS:
139
رنکینگ کشوری:
11

معرفی دانشگاه:

دانشگاه گرونینگن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در هلند است که در سال 1614 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا است و در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه بیش از 170 رشته تحصیلی در رشته های مختلف ارائه می دهد و جمعیت دانشجویی آن بالغ بر 35000 می باشد. این دانشگاه همچنین به دلیل رویکرد نوآورانه و بین رشته ای خود در زمینه آموزش و پژوهش، و جهت گیری قوی بین المللی خود شناخته شده است. برخی از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه عبارتند از برندگان جایزه نوبل، سران کشورها و دانشمندان مشهور جهان.

دانشگاه گرونینگن دارای تاریخ غنی و طولانی است که چهار قرن را در بر می گیرد. این دانشگاه در سال 1614 به عنوان دومین دانشگاه قدیمی هلند پس از دانشگاه لیدن تأسیس شد. این دانشگاه نقش برجسته ای در حیات فکری و فرهنگی منطقه و ملت ایفا کرد و دانشمندان، دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندان بسیاری را به وجود آورد. برخی از برجستگی های تاریخی این دانشگاه عبارتند از:

تأسیس اولین رصدخانه نجومی در هلند در سال 1761 توسط یوهان برنولی، ریاضیدان و فیزیکدان مشهور.

اعطای اولین جایزه نوبل در هلند به هایکه کامرلینگ اونس، استاد فیزیک، به دلیل کشف ابررسانایی در سال 1913.

مقاومت و اعتراض به اشغال نازی ها در طول جنگ جهانی دوم که منجر به تعطیلی دانشگاه در سال 1943 و اعدام چندین استاد و دانشجو شد.

ساخت اولین کلیه مصنوعی در جهان توسط ویلم کولف، استاد پزشکی، در سال 1943.

تأسیس اولین دانشکده علوم فضایی در اروپا در سال 1969 که بر مطالعات جغرافیای انسانی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای و جمعیت شناسی تمرکز دارد.

پرتاب اولین ماهواره هلندی، LOFAR، در سال 2010، که بخشی از یک شبکه تلسکوپ رادیویی بزرگ برای تحقیقات نجومی است.

یکی از ویژگی های خاص دانشگاه، رویکرد بین المللی و بین رشته ای آن به آموزش و پژوهش است. این دانشگاه بیش از 170 برنامه تحصیلی در رشته های مختلف ارائه می دهد و جمعیت دانشجویی بیش از 35000 نفر از بیش از 120 کشور جهان دارد. این دانشگاه همچنین به دلیل مراکز تحقیقاتی نوآورانه و میان رشته ای خود مانند مرکز حقوق سلامت گرونینگن، مرکز مطالعات انرژی و محیط زیست گرونینگن، و موسسه تحقیقاتی گرونینگن برای مطالعات فرهنگ شناخته شده است. این دانشگاه با بسیاری از موسسات و سازمان های دانشگاهی دیگر در سراسر جهان همکاری می کند و در چندین شبکه معتبر بین المللی مانند گروه کویمبرا، شبکه U4 و اتحادیه دانشگاه های اروپا عضویت دارد.


دانشکده ها:

دانشکده علوم رفتاری و اجتماعی:

این دانشکده رشته هایی مانند روانشناسی، جامعه شناسی، آموزش، علوم سیاسی و ارتباطات را پوشش می دهد. برخی از دروس ارائه شده توسط این دانشکده عبارتند از:

علوم رفتاری و اجتماعیی، دوره­های علوم تربیتی: یادگیری تعاملی، علوم توانبخشی: روانشناسی نابیناشنوایی، روانشناسی کار، سازمانی و پرسنلی.

دانشکده دین، فرهنگ و جامعه:

این دانشکده رشته هایی مانند الهیات، فلسفه، تاریخ، کلاسیک و مطالعات رسانه را پوشش می دهد. برخی از دروس ارائه شده توسط این دانشکده عبارتند از:

الهیات، فلسفه، تاریخ، کلاسیک، مطالعات رسانه­ای.

دانشکده هنر:

این دانشکده رشته هایی مانند تاریخ هنر، موسیقی، مطالعات تئاتر و اجرا، مطالعات فیلم و رسانه های سمعی و بصری، باستان شناسی و کلاسیک (تحقیق) را پوشش می دهد. برخی از دروس ارائه شده توسط این دانشکده عبارتند از:

تاریخ هنر، مطالعات موسیقی، تئاتر و اجرا، مطالعات فیلم و رسانه­های سمعی و بصری، باستان شناسی، کلاسیک.

دانشکده علوم پزشکی:

این دانشکده رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی و علوم شنوایی را پوشش می دهد.

دانشکده حقوق:

این دانشکده رشته هایی مانند حقوق (تحقیق)، روابط بین الملل (تحقیق)، اقدام بشردوستانه بین المللی (NOHA)، اقتصاد سیاسی بین المللی (IPE)، امنیت بین المللی (IS)، روابط بین الملل 120 ECTS، سیاست اروپا در یک چشم انداز جهانی، ژئوپلیتیک و ارتباط، تاریخ مدرن و روابط بین الملل، زبان شناسی، مطالعات ادبی، ادبیات و فرهنگ انگلیسی، ادبیات اروپایی و تعلملات فرهنگی.

دانشکده علوم فضایابی:

این دانشکده رشته هایی مانند جغرافیا، برنامه ریزی شهری ، مدیریت محیط زیست، علوم داده های مکانی (GIS)، تحلیل و مدل سازی فضایی  را پوشش می دهد.

دانشکده علوم و مهندسی:

این دانشکده رشته هایی مانند ریاضیات و علوم کامپیوتر را پوشش می دهد. فیزیک؛ علم شیمی؛ زیست شناسی; مهندسی؛ مهندسی محیط زیست؛ علوم زمین؛ علم مواد؛ فناوری نانو.

دانشکده فلسفه:

این دانشکده رشته هایی مانند فلسفه را در بر می گیرد. اخلاق؛ فلسفه سیاسی؛ فلسفه اجتماعی؛ معرفت شناسی; متافیزیک.

کالج گرونینگن پردیس Fryslân:

این یک کاج هنر و علوم آزاد است که دوره­های تلفیقی را در زمینه های مختلف مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و ریاضیات ارائه می دهد.

برای اطلاع از شرایط پذیرش و بورسیه های این دانشگاه، با ما در ارتباط باشید.

دانشگاههای هلند

برای ارزیابی رایگان کلیک کنید.

X
×