شهر:
اسلو
تعداد دانشجویان بین‌المللی:
27700
رنکینگ QS:
117
رنکینگ کشوری:
1

University of Oslo

شهر:
اسلو
تعداد دانشجویان بین‌المللی:
27700
رنکینگ QS:
117
رنکینگ کشوری:
1

معرفی دانشگاه:

دانشگاه اسلو یک موسسه معتبر واقع در اسلو، نروژ است. این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه نروژ است که در سال 1811 تأسیس شد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی، حقوق و الهیات ارائه می دهد.

برخی از دستاوردهای قابل توجه دانشگاه اسلو عبارتند از:

این اولین دانشگاه نروژ بود و نقش کلیدی در آزادی نروژ از دانمارک ایفا کرد.

این  دانشگاه پیشرفت‌های آکادمیک قابل توجه در حقوق، علم (به‌ویژه علوم دریایی) داشته است و نقش کلیدی در آزادی نروژ از دانمارک ایفا کرده است.

بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته، مانند برندگان جایزه نوبل، نیلز بور و کیل اولسون، نخست وزیران گرو هارلم براندتلند و ارنا سولبرگ، و نویسندگان هنریک ایبسن و کنوت هامسون را به تربیت کرده  است.

این دانشگاه دارای جایگاه بین المللی قابل اشاره  است و بر اساس رتبه بندی های مختلف در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. دانشگاه اسلو تقریباً 27700 دانشجو دارد و حدود 6000 نفر کارمند دارد. این دانشگاه به هشت دانشکده تقسیم شده است که هر کدام دارای کادر علمی و بدنه دانشجویی هستند. بزرگترین دانشکده، دانشکده پزشکی است که حدود 6000 دانشجو و 1100 هیات علمی دارد. کوچکترین دانشکده، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی است که حدود 2500 دانشجو و 300 هیات علمی دارد.

دانشگاه اسلو همچنین دارای مشخصات بین المللی قوی است و بر اساس رتبه بندی های مختلف در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی، از جمله بیش از 50 برنامه کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود، و همچنین دوره های کوتاه، مدارس تابستانی، و برنامه های تبادل ارائه می دهد. دارای یک بخش آموزش با نیازهای ویژه است که تحقیقات، آموزش و خدمات را برای افراد با نیازهای یادگیری و ناتوانی های متنوع ارائه می دهد. این موزه دارای یک موزه تاریخ دانشگاه است که تاریخ دانشگاه و کارکنان آن را از طریق نمایشگاه ها، نشریات و رویدادهای مختلف به نمایش می گذارد.


دانشکده ها:

دانشکده علوم انسانی:

این دانشکده برنامه هایی را در زمینه هنر، زبان، فرهنگ و علوم اجتماعی ارائه می دهد. دارای 11 بخش و چندین مرکز و مؤسسه است.

دانشکده حقوق: این دانشکده برنامه هایی در زمینه حقوق، جرم شناسی، جامعه شناسی حقوق، حقوق خصوصی، حقوق عمومی و بین المللی، حقوق دریایی و حقوق بشر ارائه می دهد. دارای 10 بخش و چندین مرکز و مؤسسه.

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی:

این دانشکده برنامه هایی در علوم زیستی، داروسازی، فیزیک، انفورماتیک، علوم زمین، شیمی، ریاضیات، سیستم های فناوری، مرکز رشد علوم زیستی Rosseland برای فیزیک خورشیدی (rocs)، مرکز
njord dScience – مرکز محاسبات ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی:

این دانشکده برنامه هایی را در زمینه آموزش علوم بهداشتی (HELP)، واحد سلامت پایدار (SUSTAINIT)، واحد آموزش علوم بهداشتی (HELP)، مرکز برنامه ریزی مجدد سلول های سرطانی (CanCell)، مرکز آموزش مراقبت های بهداشتی پایدار (SHE)، ارائه می دهد. مرکز فناوری ترکیبی (HTH)، مرکز نروژی برای تحقیقات اختلالات روانی (NORMENT)، مرکز جنین شناسی (CRESCO)، اتحاد ایمونوتراپی دقیق (PRIMA)، مرکز مرکز بهداشت جهانی برای پزشکی مولکولی نروژ (NCMM)، مرکز ملی تحقیقات خودکشی و پیشگیری (NSSF)، مرکز نروژی برای تحقیقات سلول های بنیادی مرکز نروژی برای تحقیقات اعتیاد (SERAF)، مرکز اسلو برای آمار زیستی و اپیدمیولوژی (OCBE).

دانشکده دندانپزشکی:

این دانشکده برنامه هایی را در زمینه دندانپزشکی ارائه می دهد. یک بخش دارد.

دانشکده آموزش:

این دانشکده برنامه هایی را در زمینه آموزش ارائه می دهد. یک بخش دارد.

دانشکده الهیات:

این دانشکده برنامه هایی را در زمینه الهیات ارائه می دهد. این دانشکده تنها یک بخش دارد.

برای اطلاع از شرایط پذیرش و بورسیه های این دانشگاه، با ما در ارتباط باشید.

دانشگاههای نروژ

برای ارزیابی رایگان کلیک کنید.

X
×